Sezeryan zormu

Merhaba arkadaşlar kordon dolanması sebebiyle zorunlu sezeryan olucam. Ama çok korkuyorum sezeryan tecrübesi olan hanımlar çok mu zor? Ameliyat ne kadar sürüyor? Birde spinal yada genel anestezi hangisi daha rahat olur ? Yardımcı olursanız sevinirim

Merhaba. Kordon dolanması normal doguma engel değil . İki kere dolanmıș ve sağlıklı normal doğuran bir suru insan var. Benim kızımda da ayni şey soylendi sezeryan oldum ama çok pişman oldum şimdiki aklım olsaydı normal doğum denerdim. Tabiki herşey kader… Zor mu evet bana gore zordu… Rahat hareket edemiyorsun agrin çok oluyor . Goguslerim ilk gün iyi emziremedigim için yara oldu 25 gün ağlayarak emzirdim. En az bir hafta birilerine muhtaç olarak yasiyorsun. Tabi bunlar benim tecrübelerim. Sezeryan olup ertesi gün ev supuren kadında duydum… Ama benim zordu. Simdi ikinci gebeliğim. Normal doğum istiyorum bakalim nasip Allah hakkimizda hayırlisini nasip etsin​:smiling_face_with_three_hearts:

2 Likes

Sadece kordon dolanması değil aslında zorunlu olmasının sebebi. Gelişim geriliği vs var gebelik şekerim düşmüyor. Aslında korktuğum şey sonrası değil sezeryan anından korkuyorum. İnşallah kolay atlatırım ama zaten iki aydır yatıyorum ve birine ihtiyaç duyuyorum zor bi gebelik sürecim olduğu için sonrasına kendimi alıştırdım. Ameliyatdan korkuyorum

Bence hiç korkma canım sezeryan olup hemen ayağa Kalkan insanlar da var biraz yatması gerekenler de :pray: süreci kabul edip hazırlığını buna göre yapmalısın kolaylıkla gelsin bebiş :smiling_face_with_three_hearts::rose:

1 Like

Sezeryan anında hiç bir şey hissetmiyorsun zaten seni uyuşturuyorlar belden aşağıya sonrası biraz zor ama herkeste farklı oluyor bünyeden bünyeye değişiyor benimde Sezeryan sonrası biraz zor geçti ama bebeği kucağına alıp onun kokusunu duyunca herşey geçti hele bide emzirince herşeyi unutuyorsun

İkinciyide mecbur sezeryan olucam ilk sezeryan olduğum için yoksa normal istiyordum ilk gebeliğimde nstye girdiğim sancım var ama bebeğin kalp ritmi düzensiz atıyor dedi sancı onuda etkiliyormuş mecbur sezeryan oldum

Gozunuz korkmasin kac tane hemsire doktor var sekerim duser vs diye endise etmeyin. Belden yapilan igne normal damaryolu acarkenki acir gbi. Sonrasinda uyusuyor belden asagisi . Bes on dakika sonra bebisi goruyorsunuz zaten. Size tavsiyem ameliyat esnasinda basinizi cok saga sola cevirmeyin. Ben yaptim boynjm tutulmustu . Sonrasinda dikisler vs atilana kadar duruyorsunuz toplam bir saat falan suruyor belki daha fazla. Sonra hastaneye gore degiskenlik gosteriyor bazen odaya aliyorlar . Beni dinlenme odasina almislardi. Sonrasinda epey bebegi emzirtiyorlar hemsireler falan. 6 saat sonra falan uyusukluk geciyor ayaga kalkiyorsunuz. Ilk ayaga kalkis onemli asagiya bakmayin tansiyon dusebiliyor . Ondan sonra hwr firsatta yuruyun. Narkozu atmak icin kahve icin . Gaz cikarmak icin kayisi suyu. Bunlar önemli refakatcinize de soyleyin. Bebege bakiyor zaten yaninizdaki . Siz bol bol emzirmeye calisin sutunuz gelsin. Rezene icin sut icin bol bol hosaf dut kurusu falan. Tabi bu su tarzi seyler idrarinizi getirir onda da sikinti yok zaten wcye gidebiliyorsunuz. Ilk geceden sonra kendi basiniza hareketiniz vs daha kolay oluyor. Ama dikis yerine dikkatli olmalisiniz. Kuru tutmalisiniz . Elinizle destek verebilirsiniz dikis yerinize oturup kalkarken. Uzun yazdim diye gozunuz korkmasin cidden zamanla hepsi geciyor oyle kalmiyorsunuz

6 Likes

Ya çok sağol valla içimi rahatlattın. Dediğim gibi ameliyat sonrasından korkmuyorum yani elbette zor geçebilir yanımda destekçilerim çok o konuda rahatım. Ameliyat anından çok korkuyorum sırt üstü yatmakdan ya nefes alamazsan öksürük tutarsa. Herkes mide bulantısı oluyor dedi ya midem bulanırsa bunlardan çok korkuyorum

1 Like

2 sezeryan oldum 3. Hamileliğim hiç korkma spinal oldum genel anestezi de bebeğinin doğduğu anı görmüyorsun en iyisi bence spinal 3. De öyle olucak umarım . Spinal de daha çabuk toparlanabiliyorsun

Umarım rabbim kolaylığını hepimize verir de sağlıcakla kavuşuruz bebişlerimize

2 Likes

Mideniz vs bulandiginda hemsireye soylersiniz onlar mudahele ederler korkmayin

Ülkü hanim merhaba çok normal doğumada girdim sezeryan doğumlarada girdim korkunuzun sebebini anliyorum ama size tek tavsiyem kimseden dogum hikayesini dinlememeniz ve yaşayarak ogrenmenizdir herkesin doğumu ayni olmaz bu normalde olsa seseryanda olsa fark etmez mide bulantisi kusma öksürük bunlar anestezinin yan etkileridir kimisinde olur kimisinde hiç biri olmaz bir ilaç gibi düşünün yaşamadan ögrenemezsiniz

1 Like

Yarın 3.kez sezeryan olacağım. Korkulacak bir yanı yok ama illa ki endişeleniyoruz. Ben bile endişeleniyorum ama tavsiyem kimseden buna dair şeyler dinlememeniz. Herkes aynı şeyleri yaşamıyor bazısı ertesi gün ayakta gezerken bazısı 2 3 güne anca ayaklanabiliyor. En iyi örnek kendime kendim olmuştum. Güzel şeyler düşünüp olumsuzlukları atın kafanızdan. Bebeğinize kavuşacağınız dakikalara odaklanın :smiling_face_with_three_hearts: benim ilki genel anestezi olmuştu, ikinci spinal oldu, yarın ki de spinal olacak. Allah kolaylık versin size de , bana da. Tüm annelerimize . :hibiscus:

Selamlar çok geçmiş olsun sağlıkla kucağınıza alın. Benim kadar panik atak kimse yoktur. Azıcık parmağım kanasa yatak döşek yatarım :joy: Ben normal doğum yapacağım diye beklerken anlık sezeryana dönüştü devlet hastanesinde hemde. Çünkü ne açılma ne sancı hiçbirsey yoktu ve ikinci kez suyum gelmişti. 7. Ayda da suyum geldi ama bebek idare eder diye ve su gelmesi de kesildiği için doğuma almadılar. Velhasıl üzerinden 4 buçuk sene geçti. Doğumdan sonra ayağa kalkamayan ben çocuğum kuveze girdiği için 2. Günden itibaren 10 gün boyunca her gün üç kere hastaneye gidip geldim o dikişli halimle. Bebeğini kucağına alınca herşeyi unutuyorsun. İllaki ağrı olacak ama şimdiden düşünüp kendini boş yere strese sokma olur mu​:two_hearts:

Canım spinal anestezi ile sezeryan oldum hiç anlatıldığı gibi zor değil belden vurulan iğne sinek ısırığı gibi sormak istediğin birşey varsa sorabilirsin sezeryan hikayemi de okuyabilirsin